Kahramankazan ilçesindeki TUSAŞ tesisinde meydana gelen üç patlama ve ardından gelen silah sesleri üzerine İçişleri Bakanı Ali Yerlikaya, saldırı sonucu şehit ve yaralıların bulunduğunu duyurdu. Saldırının hemen öncesine ait görüntülerin de sosyal medyada dolaşıma girmesi dikkat çekti.
Radyo ve Televizyon Üst Kurulu (RTÜK) Başkanı Ebubekir Şahin, saldırıya ilişkin bir yayın yasağı kararı alındığını açıkladı. Olayın Meclis gündemine gelmesiyle birlikte, Temelli, genel kurulda yaptığı konuşmada Türkiye'nin son günlerde şiddet ve savaş gibi konularla ilgili önemli tartışmalar yürüttüğüne vurgu yaptı.
Genel kurulda söz alan DEM Parti Grup Başkan Vekili Sezai Temelli ‘saldırının zamanlaması manidar bir provokasyon olduğunu’ söyledi.
Meclis’teki tutanak kaydına göre Temelli’nin açıklaması şöyle:
“Çok üzgünüz, yine insanlarımız öldü. Ölenlere Allah’tan rahmet diliyorum, yaralılara acil şifalar diliyorum. Tabii sadece bu olaya bu olay kapsamında bakmamak gerekiyor. Bu ülkede kaç gündür, son birkaç haftadır aslında çok önemli bir tartışma sürdürülüyor.
Bu tartışmaların çok çok büyük bir kısmı Türkiye toplumunun beklentilerine yanıt veriyor. Çünkü uzun süredir Türkiye toplumu bu savaş, şiddet, bu ölümlerden kurtulmak isterken böyle bir olayla karşılaşıyoruz. Zamanlaması manidardır, provokasyon her tarafından belli olmaktadır.
Dolayısıyla da bu tür şeylere karşı halkın, toplumun beklentisi olan barış içinde bir arada yaşama beklentisine ısrarla, inatla yanıt vermek zorundayız.“
TUSAŞ nedir?
TUSAŞ, 28 Haziran 1973’te Türk Uçak Sanayii Anonim Ortaklığı adıyla Türkiye’nin savunma sanayiinde dışa bağımlılığını azaltmak amacıyla Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı bünyesinde kuruldu.
Türk Hava Kuvvetleri’nin savaş uçağı ihtiyacının karşılanması için F-16 uçaklarının kullanılması kararıyla birlikte F-16 uçağının üretimi, uçak üzerindeki sistemlerin entegrasyonu ve uçuş testlerini yaparak hava kuvvetlerine teslim etmek üzere 1984’te TUSAŞ bünyesinde Havacılık ve Uzay Sanayii A.Ş. (TAI), Türkiye-ABD ortak yatırım şirketi olarak 25 yıllığına kuruldu.
25 yıllık süreç tamamlanmadan, 2005’te TAI’nin yabancı hisseleri Türk hissedarlarca satın alınarak şirket yeniden yapılandırıldı. Bu kapsamda Türk Uçak Sanayii Anonim Ortaklığı ve TAI, Türk Havacılık ve Uzay Sanayii A.Ş. (TUSAŞ) çatısı altında birleşti. Kurum halen havacılık ve uzay sanayi sistemlerinin geliştirilmesi, modernizasyonu, üretimi, sistem entegrasyonu ve yaşam döngüsü destek süreçlerinde Türkiye’nin teknoloji merkezi konumunda.
TUSAŞ dünyanın en büyük yolcu uçağı Airbus A380’e ve askeri nakliye uçağı Airbus A400M’ye parça üretmekte.