AMED TIMES - Uzman Klinik Psikolog Gülşah Özgenç, önümüzdeki hafta bazı ilkokullarda ve anaokullarında uyum süreci çerçevesinde başlayacak dersler öncesinde çocuklarda okula uyum süreci konusunda açıklamalarda bulundu. Okula dönüş döneminde karşımıza birçok problemin çıkabileceğini dile getiren Özgenç, “Farklı veya yoğun duygularla karşılaşabiliriz. Bu durumlar arasında huzursuzluk, endişe, korku, aşırı heyecan, ilgisizlik yer alabilir. Artık yaz ortamının verdiği rahat ortamdan, okul döneminin karmaşıklığına geçiş zamanıdır. Bu rahat ortamdan çıkmak onlar için elbette zor olacaktır. Bu yüzden uyum sorunları, okula gitmeye karşı isteksizlik, derslerde dikkat dağınıklığı, ağlama krizleri ve sosyal ilişkilerde geri çekilme gözlemlenebilir” diye konuştu.

“Uyku ve yemek alışkanlıkları düzenlenmeli”

Okula uyum sürecinde önemli birkaç noktaya dikkat edilmesi gerektiğine değinen Özgenç, “Okul rutinine alışabilmeleri için özellikle yaz tatilinin son haftalarında yeniden uyku ve yemek alışkanlıkları düzenlenmelidir. Okul hakkında konuşmak ve önemini vurgulamak önemlidir. Ebeveynlerin çocukların kaygılarını dinlemeleri de okula uyum sürecini kolaylaştıracaktır. Çocuk okula gitmek istemiyorsa, öncelikle bunun nedeni karşılıklı konuşulup, çocuğa güven verilmelidir.

Yarasaların azalmasıyla bebek ölümlerindeki artışın ilişkili olduğu ortaya çıktı Yarasaların azalmasıyla bebek ölümlerindeki artışın ilişkili olduğu ortaya çıktı

“Çocukların duygusal ihtiyacı göz ardı edilmemeli”

Sık yapılan yanlışlardan birinin, çocukların duygusal ihtiyaçlarının göz ardı edilmesi olduğunu söyleyen Özgenç, “Çocuğun okulla ilgili yaşadığı bu kaygılar doğal sürecin bir parçasıdır. Bu yüzden, bu duyguların küçümsenmesi, görmezden gelinmesi veya çocuğa kızılması çocukların okul sürecine geri durmalarına, içe kapanık olmalarına neden olabilir

“Dikkat eksikliği, öğrenme güçlüğüne neden olabilir”

Bazı ilkokul çocuklarında öğrenme güçlüklerinin görülebileceğine dikkat Özgenç, “Bunun birçok sebebi olabilir. Dikkat eksikliği hiperaktivite, dil gelişiminde gecikmeler, disleksi, çevresel stres faktörleri gibi. Bu problemler çocukların öğrenmelerini zorlaştırabilir. Fakat erken ve doğru müdahale ile bunların önüne geçilebilir.

Kaynak: İHA