Şili, trafik kazalarının önlenmesine yönelik farkındalık oluşturmak için başlattığı "Sosyal Çelenkler" kampanyası ile büyük bir başarı elde etti. Kampanya, Şili kültüründe önemli bir yeri olan yol kenarı anıtlarından ilham alınarak hazırlandı ve popüler sosyal medya platformlarının logoları çiçeklerle süslenmiş çelenkler haline dönüştürüldü. Instagram, WhatsApp ve TikTok’un logolarının çelenk şekline girmesiyle, dikkatsiz telefon kullanımı nedeniyle meydana gelen kazalara dikkat çekildi.
Kampanya, hem görsel hem de duygusal olarak izleyicileri etkileyerek, “Bir anlık dikkatsizlik nelerle sonuçlanabilir?” sorusunu sordurdu. Şili’de yapılan bu yaratıcı iletişim çalışması, ülke genelinde trafik kazalarındaki ölüm oranlarını yüzde 17 oranında azaltmayı başardı. Medyada geniş yer bulan ve sosyal medyada büyük yankı uyandıran kampanya, aynı zamanda halkın düşünmesini sağlayarak önemli bir toplumsal değişime öncülük etti.
Şili Ulaştırma Bakanı, kampanyanın gücünü vurgulayarak, "Mesajımızı güçlendiren etkileyici bir fikir" şeklinde değerlendirdi.