İstanbul'da bazı restoranlar, müşterilerine harcama limiti koymaya başladı. Özellikle turizm bölgelerinde sıkça uygulanan bu yöntem, şimdi şehrin restoranlarında da devreye girdi. Bazı işletmeler, mekâna giren her müşteri için bir harcama limiti belirliyor ve müşteriler, sadece bir bardak çay içseler bile belirlenen limitin altında ödeme yapamayacaklarını söylüyor. Bu limitler, ortalama 1500 TL civarına kadar çıkabiliyor.
Restoranlarda son dönemde tartışma yaratan kuver ve servis ücretlerinin ardından, işletmelerin uyguladığı ‘harcama limiti’ müşteriler tarafından tepkiyle karşılandı. Hukukçular ise, bu tür uygulamaların yasal olmadığını ve "usulsüzlük" oluşturduğunu belirterek, tüketicilere şikayette bulunmaları gerektiğini vurguladı. Hukukçular, menüde bulunmayan ücretlerin talep edilmesinin hukuka aykırı olduğunu ve bu durumu Tüketici Ticaret Bakanlığı’na ve Türkiye İnsan Hakları ve Eşitlik Kurumu’na bildirilmesi gerektiğini ifade etti.
Uzmanlar, tüketicilere haklarını savunmaları ve bu tür usulsüz uygulamalara karşı derhal şikayette bulunmaları çağrısında bulundu.