Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), lise öğrencilerinin üniversiteye hazırlık sürecini desteklemek amacıyla yenilikçi bireysel öğrenme platformu ‘MEBİ’yi hizmete sunmaya hazırlanıyor. Platform, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli doğrultusunda eğitimde fırsat eşitliğini sağlama amacı taşıyor ve öğrencilere, yer ve koşullardan bağımsız olarak eşit eğitim imkânları sunmayı hedefliyor.

Amaç: Öğrencilerin bireysel ihtiyaçlarına yönelik öğrenme deneyimi

MEB'in açıklamasına göre, MEBİ, öğrencilerin üniversiteye hazırlık sürecinde hedeflerine daha hızlı ve etkin şekilde ulaşmalarını sağlayacak. Platform, her öğrencinin bireysel öğrenme ihtiyaçlarına göre özelleştirilebilir şekilde tasarlandı. Bu sayede, öğrenciler öğrenme süreçlerini kendi hızlarında ilerletebilecek, ders tekrarlarını istedikleri zaman yapabilecek ve öğrenme süreçlerine aktif katılma fırsatı bulacaklar.

Yeni müfredatla getirilen beceri temelli eğitimin kolaylaştırılması için de yapay zeka teknolojilerine ağırlık verildi. Bu teknoloji, öğrencilere rehberlik yaparak geri bildirimlerde bulunacak ve bireysel çalışma planlarını şekillendirmelerine yardımcı olacak.

Zengin dijital içeriklerle destek

‘MEBİ’, Yükseköğretim Kurumları Sınavı'na (YKS) hazırlık sürecini de destekleyecek geniş bir dijital içerik havuzuna sahip. Platformda 1036 ders anlatım videosu, 1036 konu özeti, 61 bin 361 soru ve 17 bin 97 dakikalık videolu içerik yer alacak. Bu içerikler, lise müfredatındaki derslere göre sürekli güncellenerek öğrencilere en güncel bilgilere erişim sağlayacak.

Platformda ayrıca öğrencilerin ders çalışırken ihtiyaç duyabileceği geniş bir video havuzu, soru bankası, rehberlik videoları ve interaktif testler bulunacak. Bu interaktif testler, öğrencilerin konuları pekiştirmesine yardımcı olacak ve eksik kaldıkları konular hakkında geri bildirimler sunarak başarılarını artırmalarına katkıda bulunacak.

Yapay zeka destekli geri bildirim sistemi

MEBİ, yapay zeka teknolojilerini etkin bir şekilde kullanarak öğrencilerin öğrenme süreçlerini takip edecek. Sistem, öğrencilerin çalışma alışkanlıklarını analiz ederek, öğrenme süreçlerinde hangi konularda eksik kaldıklarını tespit edecek ve onlara geri bildirimde bulunacak. Böylece, öğrenciler eksik kaldıkları konuları tamamlamadan bir sonraki konuya geçmeden önce konuları pekiştirme imkânı bulacaklar.

Sistemin sunduğu dinamik raporlar, öğrencilerin gelişim süreçlerini detaylı olarak gösterecek ve çalışma verimliliğini artıracak.

Okul kıyafetleriyle ilgili yeni yönetmelik yayımlandı Okul kıyafetleriyle ilgili yeni yönetmelik yayımlandı

Tam öğrenme yaklaşımı ve geri bildirim sistemi

‘Tam öğrenme yaklaşımı’ merkezli olarak tasarlanan MEBİ, öğrencilerin öğrenilmesi gereken bilgileri tam olarak kazanmasını hedefliyor. Platform, her öğrencinin öğrenme çıktılarına göre bireysel ilerleme sağlayacak bir yapı sunuyor. Öğrenciler eksik öğrenilen konularda geri bildirim alarak ya bir önceki konuyu tekrar edecek ya da başarılı oldukları konuların ardından bir sonraki aşamaya geçebilecekler.

Dijital kaynaklar ve animasyon destekli içerikler

MEBİ’nin içeriği, öğrencilerin öğrenmelerini daha kalıcı hale getirmek amacıyla animasyonlar, simülasyonlar ve görsel anlatımlarla desteklenmiş. Öğrenciler, videolu ders anlatımları sayesinde hem konuyu öğrenip hem de eksiklerini anında tamamlayarak öğrenme sürecini daha etkin şekilde sürdürebilecekler.

Geniş kapsamlı ve sürekli güncellenen içerik

MEBİ platformu, yeni müfredatın uygulandığı 9. sınıf ders içeriklerinden başlayarak yıllık planlara uygun şekilde sürekli güncellenecek. Böylece, müfredatla uyumlu, zenginleştirilmiş içerikler her yıl daha da genişleyerek öğrencilerin ihtiyaçlarına cevap verecek.

Milli Eğitim Bakanlığı'nın hayata geçirdiği ‘MEBİ’ bireysel öğrenme platformu, lise öğrencilerinin üniversiteye hazırlık sürecini desteklemek amacıyla kapsamlı ve yenilikçi bir öğrenme deneyimi sunuyor. Eğitimde fırsat eşitliği hedefiyle hazırlanan platform, öğrencilerin bireysel öğrenme süreçlerini güçlendirmek, onların başarısını artırmak ve eğitimde teknolojiye dayalı yeni bir dönemin kapılarını aralamak için büyük bir adım olarak değerlendiriliyor.

Kaynak: DHA