Doğal Gaz Tüketim Desteği'nde yeni yılın ilk ödemesi başladı Doğal Gaz Tüketim Desteği'nde yeni yılın ilk ödemesi başladı

ABD Federal Ticaret Komisyonu (FTC), çevrim içi alışverişlerde kişisel verilerin fiyat belirlemede kullanıldığını ve buna “gözetim fiyatlandırması” denildiğini ortaya koyan yeni bir rapor yayımladı. Rapora göre, perakendeciler, tüketicilerin tarayıcı geçmişi, konum bilgileri ve hatta fare hareketlerini analiz ederek aynı ürün için farklı fiyatlar sunabiliyor.

FTC'nin raporuna göre, perakendeciler, algoritmalar aracılığıyla fiyatlarını kişisel verilere dayalı olarak ayarlıyor. Bu, bir ürünün fiyatının sabit olmaktan çıkıp, tüketiciye bağlı olarak değişmesine yol açıyor. Örneğin, yeni ebeveynlere yönelik bebek ürünlerinin fiyatları, tüketicinin geçmiş alışveriş tercihleri ve kişisel bilgilerine göre değişebiliyor. Aynı şekilde, cilt tipine göre kozmetik firmaları farklı promosyonlar sunabiliyor.

FTC, bu uygulamanın geniş çapta benimsenmesinin tüketicilerin alışveriş alışkanlıklarını ve rekabeti nasıl etkilediğini araştırmaya devam edeceklerini belirtti. Ayrıca, firmanın geçtiğimiz yıl sekiz büyük “aracı” firmadan, kişisel verileri ve algoritmalarını nasıl kullandıklarına dair açıklamalar talep ettiği bildirildi.

Konuya ilişkin kamuoyu görüşleri ise 17 Nisan'a kadar alınacak. FTC eski Başkanı Lina M. Khan, bu tür uygulamaların şeffaflığı sağlamak ve adil fiyatlandırma sağlamak adına önemli olduğunu vurguladı.

Kaynak: Donanım Haber