Indicata'nın ikinci el çevrim içi araç pazarı raporuna göre, Eylül ayında Türkiye’de çevrim içi platformlarda 357 bin 56 ilan yayımlandı. İlan sayısı geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 6 düşerken, Ağustos ayına göre yüzde 1 arttı. Volkswagen, ayın en çok tercih edilen markası olarak dikkat çekerken, binek araçlarda Fiat Egea, hafif ticari segmentte ise Fiat Doblo en çok satılan modeller oldu.

Yerli malı haftası etkinliğinde gıda zehirlenmesi: 18 öğrenci hastaneye kaldırıldı Yerli malı haftası etkinliğinde gıda zehirlenmesi: 18 öğrenci hastaneye kaldırıldı

Volkswagen satışlarda liderliği koruyor

Eylül ayında 22 bin 241 satış gerçekleştiren Volkswagen, ocak ayı dışında son sekiz aydır zirvede kalmayı başardı. Onu 20 bin 674 satışla Renault, 19 bin 749 ile Fiat izledi. Toplam satışın yüzde 75’ini oluşturan ilk 10 marka arasında Ford, BMW, Opel, Mercedes-Benz, Peugeot, Hyundai ve Toyota yer aldı.

Fiat Egea ve Doblo ilk tercih edilen modeller oldu

Eylül ayında ikinci el binek araç pazarında toplam 144 bin 134 satış yapılırken, Fiat Egea 7 bin 371 satışla yine en çok tercih edilen model oldu. Onu Renault Clio, Volkswagen Passat, Renault Megane ve Toyota Corolla gibi popüler modeller izledi. Hafif ticari araç segmentinde ise Fiat Doblo 3 bin 984 satışla zirvedeydi. Ford Tourneo Courier, Fiat Fiorino, Volkswagen Caddy ve Ford Transit de yoğun talep gören hafif ticari araç modelleri arasında yer aldı.

Günlük 450 binden fazla veri analiz ediliyor

Indicata’nın büyük veri analizine dayalı iş zekası seti, çevrim içi pazarda günlük olarak 450 binden fazla ikinci el araç datasını inceliyor. Çeşitli kurumsal platformlardan elde edilen verilerle hazırlanan bu rapor, bireysel araç ilanlarını kapsamıyor.

Kaynak: AA