Yeni yıl yaklaşırken, marketlerde temel tüketim ürünlerine yönelik fiyat artışları hız kazandı. Asgari ücret zammını beklemeden fiyatları artıran marketler, ayçiçeği ve zeytinyağı, süt ve süt ürünleri, çay, şeker, tuvalet kâğıdı ve ev temizlik malzemelerinde fiyatları yeniden düzenledi. Market çalışanları da bu zam furyasını doğruladı.
Fiyat farklılıkları artıyor
Bazı bölgelerde, aynı caddedeki marketler arasında bile aynı ürünlerde 51 liraya varan fiyat farkları gözlemleniyor. Bu durum tüketiciler arasında büyük tepki yaratırken, zincir marketlerin bölge müdürleri artan üretim, lojistik ve enerji maliyetlerinin fiyatlara yansıdığını belirtti.
Zamların savunması
Bir zincir marketin bölge müdürü, artan giderlerin fiyatlara yansımasının kaçınılmaz olduğunu söyledi. "Üretim maliyetleri, lojistik giderleri ve iş yeri kiralarındaki artış, marketlerin zam yapmasını zorunlu kılıyor" diyerek, zamların fırsatçılık değil, işletmelerin ayakta kalabilmesi için gerekli olduğunu vurguladı.
Ticaret Bakanlığı'ndan denetimler ve cezalar
Ticaret Bakanlığı, fahiş fiyat denetimlerine hız vererek, 15 Eylül itibarıyla 1.274 gerçek ve tüzel kişiye toplam 327 milyon TL'yi aşan para cezası kesti. Denetimlerin devam edeceği ve fırsatçılık yapan şirketlere ağır yaptırımlar uygulanacağı da bildirildi. Üç kez fırsatçılık yaptığı tespit edilen şirketler kapatılma riskiyle karşı karşıya kalacak.