AMED - Yapay zekâ teknolojisi hızla gelişiyor ve her gün yeni bir haberle gündeme geliyor. Ancak yapılan son araştırmalar, bu teknolojinin yaygın olarak kullanılmadığını ortaya koyuyor.
Reuters Enstitüsü ve Oxford Üniversitesi tarafından gerçekleştirilen ve ABD, İngiltere, Fransa, Danimarka, Japonya ve Arjantin'den 6 bin kişinin katıldığı bir araştırmaya göre, OpenAI'nin ChatGPT'si en yaygın kullanılan üretken yapay zekâ aracı. Ancak bu araçların düzenli olarak kullanılma oranı oldukça düşük. Örneğin, Japonya'da katılımcıların sadece yüzde 1'i, Fransa ve İngiltere'de yüzde 2'si ve ABD'de yüzde 7'si günlük olarak ChatGPT kullanıyor.
Çalışma, yapay zekâ araçlarını düzenli olarak kullananların büyük çoğunluğunun gençler olduğunu ortaya koydu. 18-24 yaş arası katılımcıların yüzde 56'sı en az bir kez ChatGPT kullanmışken, bu oran 55 yaş ve üstü kişilerde yüzde 16'ya düşüyor. Ankete katılanların yaklaşık yüzde 24'ü bilgi edinmek, yüzde 28'i ise metin, ses, kod, resim ve video gibi medya türleri oluşturmak için bu araçları kullanıyor.
Araştırma ekibi, gelecekte yapay zekâ kullanımının artacağını ve bu araçların daha yaygın hale geleceğini öngörüyor. Google Arama gibi platformlara daha fazla entegre edilmesiyle, yapay zekâ araçlarının sosyal medya ve diğer günlük kullanılan platformlarda da daha fazla yer alması bekleniyor.