Dünyada her yıl 1.2 milyon kişinin trafik kazaları sonucunda hayatını kaybetmesi, sürüş güvenliğini artırmak amacıyla pek çok ülkenin yeni uygulamalara yönelmesine neden oluyor. Avrupa Birliği (AB), yaşlı sürücülerin trafikteki payını azaltmak için ehliyette üst yaş sınırı uygulamayı planlıyor. AB'de 75 yaş üstü sürücüler için otomobil kullanma yasağı getirilmesi öngörülüyor.
Bu yeni düzenlemeye gerekçe olarak, yaşlı sürücülerde görülen refleks kaybının trafik kazalarına yol açabileceği ifade ediliyor. Avrupa'daki bu gelişme, özellikle yaşlı sürücüler ve onların günlük işlerini yürütmek için araç kullanan bireyler arasında tepkiyle karşılanırken, Türkiye'de de benzer bir uygulamanın gelecekteki uygulanabilirliği sosyal medyada tartışma konusu oldu.
TÜRKİYE'DE UYGULAMA NASIL?
Türkiye'de 65 yaş ve üzerindeki sürücüler, ehliyet yenileme işlemleri için sağlık raporu almak zorunda. 80 yaşın üzerindeki sürücüler için ise bu sağlık raporlarının geçerliliği 2 yıl olarak belirleniyor.
JAPONYA'DAN BENZER UYGULAMA
Japonya, 75 yaş ve üzerindeki sürücüler için araçlarına "yaşlı sürücü" işareti koymayı zorunlu hale getirmişti. Bu işaret, yaşlı sürücülerin trafikte daha dikkatli olunmasını sağlamak amacıyla kullanılmakta.